فراخوان دعوت به همکاری جهت گرامیداشت مناسبت های ملی و مذهبی

طراحی گرافیکی پرچم/ ارائه ایده خلاقانه و نوآورانه آذین بندی

مفهوم زیبایی به مرور و در روندی تکاملی به سراسر زندگی بشر تسری یافت و با گسترش آن در همه مظاهر زندگی انسانها، حتی پوشش و لباس تن انسان ها نیز به نقوش تزئینی آراسته شد. حتی آثار معماری و بناهای مهم تاریخی، جلال و شکوه خود را مدیون خلاقیت هنرمندان هستند و در عرصه شهرسازی نیز، زیبابودن اماکن عمومی، همواره شرط اساسی کار قلمداد می شود. از این رو استفاده از آذین بندی به عنوان یکی از عناصر هویتی، زیباساز و فرهنگی در سطح شهر مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، در گاهشمار بیشتر کشورهای جهان مناسبت های ملی و مذهبی وجود دارد که مردم آن کشور برای گرامیداشت آنها، مراسم برگزار می کنند. روشن است که تمامی این روزها یکسان نبوده و چگونگی برگزاری جشن‌ها و بزرگداشت‌ها همانند نیستند. آماده‌سازی محیط شهری و بسترسازی مناسب برای برگزاری مراسم روش‌های بسیار گوناگونی دارد و تنها یکی از روشها، استفاده از آذین بندی مناسبتی می باشد.
از این رو، سازمان زیباسازی شهر تهران در نظر دارد جهت توسعه کمی و کیفی آذین بندی و استفاده از روشهای نوین، از توان و تجربه متخصصین سطح کشور بهرمند گردد. لذا از تمامی اشخاص حرفه ای و با تجربه دعوت می شود در صورت تمایل با در نظر گرفتن محور و شرایط زیر، در این فراخوان شرکت نمایند.

* محور اول: ارائه ایده های خلاقانه و نوآورانه
هر نوع ایده خلاقانه و نوآورانه که بتواند جایگزین شیوه های سنتی آذین بندی (از قبیل ریسه پارچه ای و نوری و...) شده و موجب ارتقای کیفی نمای شهری گردد.

* محور دوم: طراحی گرافیکی
طراحی گرافیکی با موضوعات (دهه فجر، استقبال از بهار، نیمه شعبان، ماه رمضان، عید فطر، ماه محرم) به منظور اهتزاز بر روی پرچم های سطح شهر

* توضیحات تکمیلی:
- آثارو ایده های مورد نظر به همراه رزومه و شماره تماس حداکثر ظرف مدت 20 روز از تاریخ انتشار فراخوان (26 آبان 98) به سازمان زیباسازی ارسال شود.
- از آثار منتخب جهت اهتزاز و چاپ بر روی پرچم های 4*1 بهره برداری خواهد شد.
- آثار ارسالی باید در فرمت TIF و DPI 300 در قالب لوح فشرده ارائه گردد.
- ارسال پرینت با کیفیت آثار در قطع A4 برای سهولت در امر داوری الزامی است.
- مالکیت مادی و معنوی آثار ارسالی باید در اختیار شرکت کنندگان باشد. در صورت اثبات خلاف آن در هر مرحله، اثر ارسالی
حذف شده و مسئولیت‌های حقوقی آن متوجه ارسال‌کننده خواهد بود.
- آثار ارسالی مورد بررسی و در صورت تأیید با هنرمندان منتخب تماس گرفته خواهد شد.

* آدرس و تلفن:
میدان هفت تیر- خیابان شهید مفتح جنوبی- نبش خیابان شهید شیرودی- سازمان زیباسازی شهر تهران- طبقه دوم- معاونت هماهنگی امور مناطق
شماره تماس: 96044262

logo-samandehi