جشن 150 سالگی موزهMetropolitan زیر سایه کرونا

به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد تاسیس موزه Metropolitan نمایشگاهی با طرح این پرسش که این موزه چگونه به شکل امروزی خود درآمده؟ برگزار شده و به شرح حال موزه می پردازد.

به گزارش گالری آنلاین، موزه هنر Metropolitan چندین سال است که برای برگزاری صد و پنجاهمین امین سالگرد تاسیس خود در حال تدارک برنامه ریزی مجللی است که با بد اقبالی این رویداد با پاندمی کرونا مواجه شد و برای موزه 150 میلیون دلار خسارت مالی ببار آورد. تعمیر و بازسازی گالری ها، نمایش اولین هدایای بزرگ عکاسی و طراحی، نمایش های جدید میان فرهنگی، سمپوزیوم بین المللی ، فرصت عکاسی از سالن بزرگ با شهردار و پذیرایی با کیک بزرگ، از جمله برنامه های این مراسم موزه بوده است.

مهمترین برنامه در این جشن " Making the Met " بود که رشد و تحولات مجموعه موزه ، به سبک Busby Berkeley را به تصویر می کشید. اما چند روز پیش از برگزاری جشن، پاندمی ویروس کرونا این موزه و سایر موزه ها در نیویورک را به تعطیلی کشانده و مراسم صد و پنجاهمین سالگرد Met را مخدوش کرد.

در حال حاضر پیش بینی می شود این موزه با 150 میلیون دلار خسارت مالی در سال جاری روبرو بوده و همچنین با تعدیل نیرو، مرخصی اجباری و بازنشستگی پیش از موعد پرسنل کیفیت خود را تا 20 درصد کاهش داده است. برگزاری نمایشگاه ها به تأخیر افتاده یا لغو شده و بودجه ها محدود شده اند. ماهواره 4 ساله موزه Met Breuer به کار خود پایان داد. آخرین نمایش آن مربوط به نقاش آلمانی Gerhard Richter بود که فقط 9 روز طول کشید.

بنابراین موزه ای که پس از تعطیلی طولانی مدت در طول تاریخ خود به روی عموم بازگشایی شد متحمل خسارت هایی شده است و “Making the Met” اکنون باید به سوالات مهم تری پاسخ دهد .

بیش از 250 اثر تقریبا بر اساس زمانی که به دست موزه رسیده و نه بر اساس زمان یا مکان ساختشان در معرض نمایش گذاشته خواهند شد. این ایده و کانسپت برنامه ریزی شده غیر معمول این امکان را برای شما فراهم می کند تا رشد و توسعه موزه Met را در هر سالن و همزمان با ایجاد تضاد و قرینگی های عجیب و خیره کننده در طول زمان دنبال کنید.

logo-samandehi