باغ مجسمه‌ جدید در شهر تهران شکل خواهد گرفت

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه باغ جدید مجسمه‌ در شهر تهران شکل خواهد گرفت، گفت: براساس سیاست های سازمان زیباسازی در هر دوره باغ مجسمه‌ جدید پدید می آمد به همین دلیل نیز در این دوره شاهد نصب و جانمایی مجسمه ها در محلی جدید خواهیم بود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ سید مجتبی موسوی در مراسم اختتامیه نهمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران با اشاره به روند داوری و انتخاب هنرمندان در این دوره گفت: در این دوره میزبان 25 هنرمند ایرانی و خارجی در دو بخش اصلی و دانشجویی سمپوزیوم بودیم.

وی با بیان اینکه در این دوره 40 هنرمند به خلق آثار پرداختند، افزود: این هنرمندان از بین 400 هنرمند ثبت‌نام کننده انتخاب شدند.

دبیر نهمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران اشاره کرد: در این دوره مانند ادوار گذشته از متریال تخصصی سنگ تراورتن استفاده شده بود.

موسوی در ادامه با تاکید بر اینکه در این دوره با آثاری که از هنرمندان به جا می‌ماند، باغ جدید مجسمه‌ای در شهر تهران شکل خواهد گرفت، عنوان کرد: براساس سیاست های سازمان در هر دوره باغ مجسمه‌ای جدید پدید می آمد به همین دلیل نیز در این دوره شاهد نصب و جانمایی مجسمه ها در محلی جدید خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های این سمپوزیوم حضور هنرمندان دانشجو بود، تصریح کرد: این دانشجویان به بهانه چشم انداز آینده در این سمپوزیوم حضور یافتند تا فرصتی برای کسب تجربه و حرفه ای شدن پیدا کنند.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران تاکید کرد: امیدواریم این رویداد در تقویم فرهنگی کشور ثبت شود تا شاهد رخدادهای خوبی در آینده باشیم.

logo-samandehi