معاون امور حقوقی وزارت ارشاد:

مخالفت ارشاد با حذف معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری

معاون امور حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام پیگیری برای حذف پیشنهاد لغو معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی بیان کرد که این پیش‌نویس بدون هماهنگی با این وزارتخانه نوشته شده است.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از خبر گزاری مهر علی‌اصغر کاراندیش معاون حقوقی و امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیش‌نویس جدید لایحه اصلاح برخی قوانین و مقررات مالیاتی که بر اساس آن پیشنهادات لغو معافیت مالیاتی کلیه فعالیت‌های فرهنگی-هنری در حوزه‌هایی چون انتشارات، تئاتر، سینما و موسیقی (مشمول مالیات با ضریب ۲۵ درصد) است بیان شده است، اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی مخالف است و مراتب این مخالفت را به صورت کتبی به مراجع مربوط اعلام کرده است و هم در معاونت توسعه مدیریت منابع و هم در معاونت حقوقی هم پیگیری لازم را انجام داده است.

مخالفت ارشاد با حذف معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری

وی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی پیشنهادهای مالیاتی خود را راساً تنظیم کرده است و در این زمینه با دستگاه‌های ذیربط هماهنگی صورت نداده است. در خصوص پیشنهاد حذف معافیت مالیاتی فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز این وزارتخانه با ما هماهنگی نداشته است و ما هم به جد معتقدیم که نباید این اتفاق شکل بگیرد.

معاون امور حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: تصویب چنین پیشنهادی لطمه‌های جبران‌ناپذیری به بدنه فعالیت‌های فرهنگی در ایران وارد می‌کند. ما به همین خاطر با حذف این معافیت مخالفیم. این مخالفت را نیز کتباً اعلام کردیم و در حال پیگیری آن هم هستیم. امیدواریم در لایحه‌ای که در نهایت در زمینه اصلاح برخی قوانین مالیاتی مصوب می‌شود این مساله حذف شود.

وی تاکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه دلایل محکمی دارد و آن را ابراز کرده و خواهد کرد اما در نهایت این موضوع باید در هیات دولت مصوب شود.

logo-samandehi