با هدف گفتمان سازی احیا، ترویج و مصرف محصولات فرهنگی ملی:

«صبا» میزبان پنجمین جشنواره «جایزه فیروزه» می شود

موسسه فرهنگی هنری صبا در ادامه میزبانی از جشنواره های ملی هنر و فرهنگ ایران، میزبان پنجمین جشنواره «جایزه فیروزه» می شود.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی هنری صبا- وابسته به فرهنگستان هنر- این جشنواره ملی که تاکنون 4 دوره آن با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد و با هدف حمایت از کالاها و محصولات فرهنگی ملی با الگوی اسلامی- ایرانی برگزار گردیده، در پنجمین دوره خود، به محصولات فرهنگی غیر از کتاب و گفتمان سازی ترویج و مصرف محصولات قومی و بومی ایران و معرفی آن با مشارکت 3 استان کشور اختصاص یافته است.

در پنجمین جشنواره «جایزه فیروزه» علاوه بر ارائه اسباب بازی، عروسک، نوشت افزار و هدایای فرهنگی برای نخستین بار و در این دوره به شکل ویژه: استارت آپ های فرهنگی نیز در حوزه علم و پژوهش حضور دارند.

ویژگی دیگر این دوره، حضور و مشارکت 3 استان: خوزستان، گلستان و سیستان و بلوچستان به عنوان 3 مرکزیت فرهنگ قومی و تمدن بومی ایرانی و عرضه و نمایش اقلام و کالای فرهنگی آنها در این نمایشگاه است.

مراسم گشایش این جشنواره روز سه شنبه 24 دی ماه ازساعت 11 صبح با حضور دکتر جوادی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مسئولان هنری و عموم علاقمندان و اهالی هنر و فرهنگ در نگارخانه خیال این مجموعه برگزار خواهد شد.

اختتامیه «جایزه فیروزه» روز یکشنبه 29 دی در تالار ایران فرهنگستان هنر برگزار شده و نفرات برگزیده و برتر هر بخش، معرفی و جوایز نقدی، لوح تقدیر و هدایای خود را دریافت خواهند کرد. همچنین برگزیدگان بخش استارت آپ های فرهنگی نیز بعنوان بخش ویژه و اختصاصی این دوره از جشنواره نیز معرفی و تقدیر می شوند.

جشنواره جایزه فیروزه تا 29 دی همه روزه به جز روزهابی تعطیل از ساعت 10 تا 18میزبان طراحان، تولیدکنندگان و فعالان کالای فرهنگی ملی در سراسر کشور و عموم علاقمندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

logo-samandehi