یک اکتشاف بزرگ باستان‌شناسی دیگر در مصر

باستان‌شناسان مصری از کشف مجموعه‌ای ‌از مقبره‌های باستانی خبر دادند که چندین تابوت سنگی در خود جای داده‌اند.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا و به گفته انشنت اوریجینز، یک تیم باستان‌شناسی مصری موفق شد مقبره‌هایی شامل چندین تابوت سنگی، آثار باستانی مخصوص مقبره و سایر اشیاء مربوط به مراسم ترحیم را در دهکده‌ای به نام «تونه الجبل» کشف کنند. محققان معتقدند این تابوت‌ها به کاهنان عالی رتبه مصر باستان تعلق دارند.

در مجموع ۲۰ تابوت از جنس سنگ‌آهک در این مقبره‌ها کشف شده است که درهایشان به شکل بدن انسان تراشیده شده‌اند. نکته جالب اینجاست که همگی آن‌ها در حفره‌هایی به شکل صلیب که در زمین حفر شده‌اند، قرار داده شده بودند.

مصر باستان

باستان‌شناسان معتقدند، قدمت این مقبره‌ها به سه سلسله مصر باستان یعنی از ۶۶۴ تا ۳۹۹ پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد؛ با این حال این مقبره‌ها به نسبت قدمتی که دارند سالم محسوب می‌شوند.

به گفته مصطفی وزیری -دبیرکل شورای عالی آثارباستانی مصر - حدود ۷۰۰ طلسم از جنس طلا و سنگ‌های قیمتی به همراه بیش از ۱۰ هزار مجسمه مخصوص مقبره که از نوعی سرامیک اعلا ساخته شده‌اند، در این مقبره وجود داشتند. مصریان باستان معتقد بودند این مجسمه‌های مخصوص، در زندگی پس از مرگ به صاحب مقبره خدمت خواهند کرد.


«وزیری» اعلام کرد، کاوش در این مکان همچنان ادامه دارد و باستان‌شناسان انتظار دارند، آثاری بیشتری در این مکان کشف کنند.

دهکده «‌تونه الجبل» که به عنوان یک محوطه تاریخی شناخته می‌شود در ۱۱۰کیلومتری جنوب قاهره قرار دارد و پیشتر توسط تیم‌های مختلف باستان‌شناسی مورد کاوش قرار گرفته بود که نتیجه این کاوش‌ها کشف مجموعه‌ای عظیم از آثار تاریخی است.

محققان معتقدند این اکتشاف می‌تواند اطلاعات جدیدی درباره دوره‌ای که از آن به عنوان«اواخر عصر فرعونی» یاد می‌کنند، ارائه دهد. «‌اواخر عصر فرعونی» دوره‌ای است که حاکمان مصر باستان سعی می‌کردند به استقلال برسند.


logo-samandehi