مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

۹ ژئوسایت جدید در قشم به فهرست جهانی یونسکو افزوده می شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدیدهای دوره ای خود از نقاط مختلف جزیره با هدف بررسی ظرفیت های توسعه گرای این منطقه، از ژئوسایت هایی که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، بازدید کرد.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در بازدیدهای دوره ای خود از نقاط مختلف جزیره با هدف بررسی ظرفیت های توسعه گرای این منطقه، از ژئوسایت هایی که به زودی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت، بازدید کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم روز گذشته(۲۲ بهمن ماه) از روند پیشرفت پروژه های زیرساختی و توسعه ای که با هدف ساماندهی ژئوسایت های جدید برای ورود به چرخه زمین گردشگری، در حال انجام است، بازدید کرد.

ژئو پارک قشم


محمدرضا مومنی در حاشیه این بازدید افزود: با توجه به در پیش بودن ارزیابی رسمی چهارساله سازمان جهانی یونسکو از ژئوپارک جهانی قشم، ساماندهی این دو ژئوسایت که به پیشنهاد مدیریت ژئوپارک جهانی قشم با همکاری معاونت فنی و امورزیربنایی و معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است، نقش مهمی در ارزیابی بازرسان این سازمان جهانی خواهد داشت.
وی اظهار کرد: این دو ژئوسایت به زودی و پس از آماده سازی زیرساخت های لازم برای بهره برداری، به صورت رسمی معرفی و افتتاح خواهند شد.
مومنی خاطرنشان کرد: بازدید از ژئوسایت های در حال بهره برداری و بررسی برخی مشکلات مربوط به تکمیل پروژه های ژئوپارک جهانی قشم، ارایه راهکار و تایید و تصویب آن ها توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، بخش دیگری از این بازدید بود.
این مقام مسئول اضافه کرد: به زودی ۹ ژئوسایت جدید به شمار ۲۵ ژئوسایت های ژئوپارک جهانی قشم افزوده خواهد شد که رقم ژئوسایت های این جزیره را در فهرست جهانی یونسکو به رقم ۳۴ خواهد رساند.
یکی از ژئوسایت های جدید که مورد توجه برای بهره برداری و ورود به چرخه زمین گردشگری جزیره است، ژئوسایت کوه کالینگی در مجاورت روستای دیرستان است که یک میراث زمین شناختی کم نظیر و بسیار ارزشمند محسوب شده و ارزش های زمین گردشگری قشم را توسعه خواهد داد.

logo-samandehi