سمینار مجازی با یاد استادِ گمنام هنر معاصر زنده‌یاد فتح‌الله عباد

معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با همكاری حفاظت ایكوم ایران و نشریه تندیس همزمان با روز جهانی موزه‌ها سمیناری مجازی (آنلاین) در خصوص تحلیل سبك هنری و مجموعه آثار استاد فتح الله عباد و گزارش حفاظت و مرمت آنها برگزار می نماید.

به گزارش گالری آنلاین به نقل از تندیس، این نشست مجازی در راستای فعالیت های پسا كرونای موزه ها و با توجه به شعار جهانی موزه ها در سال ٢٠٢٠ با عنوان " موزه ها برای برابری: تنوع و فراگیری" در روز دوشنبه ٢٩ اردیبهشت ماه ١٣٩٩، همزمان با روز جهانی موزه ها به صورت آنلاین از ساعت ١١ در صفحه اینستاگرام باغ موزه نگارستان برگزار خواهد شد.

این سلسله گفتگو با رویكردهای " گزارش حفاظت و مرمت تابلو نقاشی های استاد فتح الله عباد" با سخنرانی فتح الله نیازی (سرپرست كارگروه مرمت آثار این استاد)، " تحلیل و بررسی سبك هنری فتح الله عباد" با سخنرانی محمدحسن حامدی (پژوهشگر و مدیر مسئول مجله تندیس) و رونمایی آنلاین از سه اثر این استاد با عنوان "سفیر ایران- فرخ خان امین الدوله -در دربار ناپلئون سوم" به همراه تحلیل این واقعه تاریخی و مروری بر زندگی فرخ خان امین الدوله با سخنرانی زینب حقی مقدم (پژوهشگر و مدیر داخلی مجموعه باغ موزه نگارستان) برگزار خواهد گردید.

استاد فتح الله عباد دانش آموخته مدرسه صنایع مستظرفه و شاگرد استاد كمال الملك، دكتری رشته زیباشناسی هنری و دانشیار باستان شناسی دانشسرای عالی و دانشكده هنرهای زیبا و از اساتید به نام دانشگاه تهران بود.

مرحوم استاد فتح‌الله عباد در طول عمر هنری خود خالق آثار ارزشمند و هنری بوده‌ که بالغ بر ۳۰ تابلو نفیس از این هنرمند در گنجینه‌ی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران موجود می‌باشد. برخی از این آثار بعد از گذشت چند سال به مجموعه باغ‌موزه نگارستان جهت مرمت، نگهداری و نمایش منتقل شده است.

logo-samandehi