خانه‌ی صدفی در میان آغوش جنگل

معماران Tono Mirai یک خانه ی کوچک را در جنگل Nagano ژاپن طراحی کرده اند که ظاهری شبیه به پوسته دارد.


به گزارش گالری آنلاین، در این پروژه مشتری درخواست خانه ای را داشته که دارای معماری غیر متعارف و زیبا باشد و در عین حال در مرور زمان جلوه ی خود را حفظ کند. نتیجه ی آن خانه ای با منحنی های منحصر به فرد شده که پنجره هایش رو به درختان باز می شود.

این خانه ی کوچک با استفاده از مصالحی چون چوب و خشت محلی و با به کارگیری تکنیک های ساختمانی سنتی ساخته شده است. بخش بیرونی منحنی با توفال های چوبی تیره پوشانده شده است، حال آن که پنجره های فرو رفته و نورگیرهای کوچک مقدار کمی نور طبیعی را دریافت می کنند. همچنین یک در چوبی سبک با رنگی روشن تر پذیرای مهمانان خواهد بود.

در آن طرف خانه، درهای کشویی بزرگ امکان تجربه ی زندگی در فضای باز را در اختیار می گذارد و به ساکنان این محل اجازه ی لذت بردن از طبیعتی که خانه را احاطه کرده، می دهد.


در فضای داخلی، با پلانی دو طبقه روبرو می شویم. در طبقه ی همکف، آشپزخانه ای با یک جزیره ی بیضی شکل، فضای ناهارخوری که در سطحی بالاتر قرار دارد، اتاق نشمین باز وجود دارد و پله ها به اتاق خواب که در طبقه ی بالا قرار دارد منتهی می شود و یک حمام در طبقه ی اصلی وجود دارد.

شومینه ای منحنی، بیرون زده از دیوار، که با محیط اطراف خود فرم رانش زمین را تداعی می کند در طراحی خانه در نظر گرفته شده است.

logo-samandehi