جسم های بی مصرف

نمایش ترس از آینده نقش جسم انسان در جهان

بررسی وضعیت فعلی بدن در عصر فراصنعتی که به نظر می‌رسد حضور فیزیکی انسان در حال از دست دادن مرکزیت یا حتی کاملاً زائد است، موضوع نمایشگاه جسم های بی مصرف در Fondazione Prada است.

به گزارش گالری آنلاین، این نمایشگاه که برای چهار فضای گالری و حیاط محل برگزاری آن در میلان طراحی شده است، نشان میدهد که تغییر سبک زندگی در دنیای صنعتی بر هر جنبه های زندگی ما تأثیر می گذارد: از شرایط کاری گرفته تا سلامتی، روابط بین فردی و نحوه نگهداری اطلاعات. نمایشگاه "جسم های بی مصرف؟" همچنین چگونگی سازگاری فیزیکی ما با جهانی که به طور فزاینده ای مبتنی بر تصاویر دو بعدی است، به ویژه در پرتو همه گیری کوید 19، بررسی می کند.

همانطور که دو هنرمند این مجموعه Elmgreen & Dragset بیان کرده اند، «بدن ما عامل اصلی وجود ما نیست. آنها در روش های تولید پیشرفته جوامع ما مانند دوران صنعتی ارزش ایجاد نمی کنند. می توان ادعا کرد که خود فیزیکی ما حتی بیشتر به یک مانع تبدیل شده است تا یک مزیت. در قرن نوزدهم، بدن تولید کننده کالاهای روزانه بود، در حالی که در قرن بیستم، نقش بدن بیشتر به نقش مصرف کننده تبدیل شد. با گذشت بیست سال از قرن بیست و یکم، وضعیت بدن اکنون به وضعیت محصول تبدیل شده است - با توجه داده های ما که توسط Big Tech جمع آوری و فروخته شده است. گاهی اوقات فکر کردن به نقش آینده بدنمان کمی ترسناک است."

logo-samandehi