قایق چوبی به مثابه سونا در مجمع الجزایر استکهلم

قایق Big Branzino که به آرامی در مجمع الجزایر استکهلم حرکت می کند، یک سونا با قایق است که یک کاپیتان روی کمان آن قرار دارد.

به گزارش گالری آنلاین، این کابین شناور که توسط Thomas Sandell و Johan Strandlund از شرکت معماری سوئدی sandellsandberg Arkitekter طراحی شده است، می تواند با سرعت پنج گره (تقریباً 9 کیلومتر در ساعت) سفر کند و فضایی صمیمی با آرامش ارائه دهد.

طراحان مواد ساده را انتخاب کردند و چوب را به قهرمان پروژه تبدیل کردند. با کاج ناهموار، نمای بیرونی با محیط طبیعی ترکیب می شود، در حالی که اشکال منحنی که نمایانگر منافذ هستند، خط ساحلی را منعکس می کنند. از میهمانان دعوت می شود در حین قایقرانی از بخار داغ لذت ببرند و همچنین به استراحت و تفریح در طبیعت بپردازند.

Big Branzino که در بالای بدنه فولادی کاتاماران ایستاده، به عنوان یک سازه چوبی ظاهر می شود که توسط نجار چیره دست لیف پرسون ساخته شده است. بدنه فولادی پایداری مورد نیاز و همچنین فضای ذخیره سازی را فراهم می کند و به فضای داخلی اجازه می دهد تا خنک باشد. دیوارها و مبلمان از سرو قرمز غربی به دلیل ویژگی های عالی آن برای سونا و استفاده در فضای باز ساخته شده است. یک نردبان چوبی بازدیدکنندگان را به طبقه فوقانی راهنمایی می‌کند.

معماران توضیح می‌دهند که پایین‌ترین نقطه طاق، گرما و نزدیکی به درخشش آتش ایجاد می‌کند و با بالا آمدن طاق به طرفین، امکان تحسین ستارگان آسمان شب را از درون فراهم می‌کند.

فضای داخلی به لطف مقدار زیادی لعاب که نور طبیعی و مناظر منظره را به حداکثر می‌رساند با شفافیت مشخص می‌شود. این اجازه می دهد تا درخشش آتش فضا را روشن کند و از بیرون دیده شود.

logo-samandehi