پرتره‌ «فرانسیس بیکن» از «لوسین فروید» رکوردشکنی کرد

پرتره‌ای از «لوسین فروید» نقاش بریتانیایی که توسط «فرانسیس بیکن» دیگر نقاش بریتانیایی نامدار خلق شده است، در یک حراجی ده‌ها میلیون دلار فروخته شد و به گران‌ترین تک ـ تابلو نقاشی «بیکن» ‌تبدیل شد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از نشنال نوشت، ‌یکی از تابلوهای نقاشی «فرانسیس بیکن» نقاش بریتانیایی که در آن «لوسین فروید» ‌دیگر نقاش بریتانیایی به تصویر کشیده شده است، در حراجی ساتبیز به قیمت ۵۲ میلیون دلار معادل ۴۳.۴ میلیون پوند فروخته شد و رکورد گران‌ترین تک ـ تابلو نقاشی «بیکن» را شکست.

این تابلو نقاشی که «پرتره لوسین فروید» نام دارد، حدود شش دهه از انظار عمومی پنهان مانده بود و به مدت ۴۰ سال در یک مجموعه خصوصی واقع در اروپا نگهداری شده بود.

این نقاشی در روز چهارشنبه برای نخستین‌بار به مزایده گذاشته شد و کارشناسان ارزش تقریبی آن را ۳۵ میلیون پوند برآورد کرده بودند.

به گفته حراجی ساتبیز، این تابلو نقاشی نه تنها رکورد گران‌ترین تک‌ ـ تابلو «بیکن» را شکسته است، ‌بلکه به عنوان گران‌ترین اثر متعلق به «فرانسیس بیکن» که در لندن با پوند بریتانیا به فروش رسیده است نیز شناخته می‌شود.

«بیکن» این تابلو نقاشی را در سال ۱۹۶۴ بر اساس عکسی از هنرمند هم‌ عصر خود نقاشی کرده است.

«پرتره لوسین فروید»‌ آخرین‌ بار در سال ۱۹۶۵ به عنوان نقاشی مرکزی یک مجموعه تابلو سه‌گانه در هامبورگ و استکهلم به نمایش گذاشته شد.

«بیکن»‌ مدت کوتاهی پس از خلق این ‌تابلوهای سه‌گانه آن‌ها را از هم جدا کرد.

logo-samandehi