معترضان محیط‌زیستی به یک نقاشی در کانادا حمله کردند

حملات معترضان محیط زیستی ادامه دارد و این‌بار گروهی از فعالان این حوزه به تابلو نقاشی یکی از گالری‌های هنری کانادا حمله کردند.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از آرت‌نیوز نوشت، دو معترض در هفته جاری بر روی یکی از نقاشی‌های «امیلی کار» نقاش کانادایی که در «گالری هنر ونکوور»‌ نگهداری می‌شود، شیره درخت افرا ریختند و دست‌هایشان را با چسب دیوار چسباندند. معترضان با این اقدام قصد داشتند توجه جهان را به بحران تغییرات اقلیمی جلب کنند و خواستار توقف ساخت خط لوله ساحلی انتقال گاز شدند.

روز دوشنبه، «گالری هنر ونکوور»‌ در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرد و اعلام کرد با توجه به بررسی کارکنان موزه هیچ آسیب جدی به این نقاشی وارد نشده است.

«جیغ» اثر «ادوارد مونک» که در «موزه ملی نروژ» واقع در «اسلو» نگهداری می‌شود، چندی پیش هدف حمله معترضان نیز قرار گرفته بود. مجموعه تابلوهای مشهور «قوطی‌های سوپ کمبل» اثر «اندی وارهول» هنرمند نامدار آمریکایی که در «گالری ملی استرالیا» نگهداری می‌شود نیز توسط معترضان محیط‌زیستی خط خطی شده بود.

پیش‌تر دو فعال حوزه محیط زیست دستانشان را به قاب دو تابلو نقاشی اثر «فرانسیس گویا» که در موزه «پرادو» نگهداری می‌شود، با چسب چسباندند. همچنین گروهی دیگر از فعالان روی شاهکار «ون‌گوگ» سوپ نخودفرنگی ریختند. «دختری با گوشواره مروارید»، شاهکار عصر طلایی «یوهانس ورمیر» در «موزه مائریتشویس» واقع در «لاهه» و نقاشی گران‌قیمت «کومه‌ها» اثر «کلود مونه» نیز هدف معترضان قرار گرفته بودند. حتی «آفتاب‌گردان‌ها»ی مشهور «ون‌گوگ» نیز در امان نماندند و دو زن با حمله به تابلوی گران‌قیمت «گل‌های آفتاب‌گردان» روی آن سوپ گوجه فرنگی ریختند.

با تداوم این نوع حملات، چندی پیش رؤسای ۹۲ موزه از جمله موزه لوور پاریس در بیانیه‌ای مشترک نسبت به عواقب حملات اخیر فعالان محیط زیستی به آثار هنری مشهور هشدار دادند.

logo-samandehi