راز پرتره مرموز قرن شانزدهمی برملا شد!

اسکن اشعه ایکس از یک نقاشی Bronzino قرن شانزدهمی از Cosimo I de' Medici، پرتره ای مرموز را در لایه های زیرین نقاشی نشان داد.

به گزارش گالری آنلاین، در اواسط دهه 1540، Cosimo I de' Medici از قدرت نظامی و دانش دیپلماتیک برای برقراری مجدد تسلط منطقه ای فلورانس استفاده کرد. دوک بزرگ توسکانی به عنوان مهر دیگری بر اقتدار خود، پرتره ای از خود داشت که به سفارش نقاش برجسته آن دوران، آنگنولو دی کوزیمو، معروف به برونزینو، ساخته شد.

تصویر دوک با زره‌های بی‌نظیر با تزئینات درخشان، معروف به Cosimo I de Medici به طور گسترده تکرار شد و حداقل 25 نسخه دارد. این نقاشی نیز یکی از 25 نسخه موجود در گالری هنری نیو ساوت ولز است.

تابلویی که در گالری هنری نیو ساوت ولز آویزان شده است، اخیراً اعتبار خود را به عنوان نسخه اصلی محکمتر کرده است - به دنبال تحقیقاتی با استفاده از میکروسکوپ فلورسانس اشعه ایکس (XRF) مشخص شده است به طور عمده توسط برونزینو نقاشی شده است.

این مطالعه توسط محافظان نقاشی موزه، سایمون آیوز و پائولا دریج، و متصدی هنر بین‌المللی آن جرارد-آستین انجام شد. این تیم با همکاری دانشمندان سازمان علوم و فناوری هسته ای استرالیا، از یک شتاب دهنده ذرات سنکروترون و میکروسکوپ آشکارساز تخصصی Maia برای اسکن پرتره استفاده کردند.

ایوز به Artnet گفت: این روش ما را قادر می‌سازد تا توالی‌های کاربرد رنگ را کاملاً درک کنیم. هنرمندان دوره رنسانس با رنگ‌هایی کار می‌کردند که حاوی مواد معدنی بودند - قلع به رنگ زرد، جیوه به رنگ قرمز، مس به رنگ آبی عمیق - که تصویربرداری پیشرفته می‌تواند آن را تشخیص دهد. نتایج نشان داد که برونزینو در ابتدا کوزیمو مدیچی را به عنوان یک محقق به تصویر می‌کشد که کلاهی بر سر دارد و کتابی در دست دارد.

logo-samandehi