تخریب تابلو جنجالی «میریام کان» هنرمند سوئیسی توسط یک بازدیدکننده‌

بازدیدکننده‌ای که به موزه‌ای در پاریس رفته بود، بر روی یکی از نقاشی‌های بحث‌برانگیز موزه رنگ اسپری کرد.

به گزارش گالری آنلاین، ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت، تابلو جنجالی اثر «میریام کان» هنرمند سوئیسی که با عنوان «لعنت به انتزاع!»‌ در موزه هنرهای معاصر کاخ توکیو واقع در پاریس به نمایش گذاشته شده بود توسط یکی از بازدیدکنندگان در روز یکشنبه تخریب شد.

این تابلو نقاشی که با اشاره به تجاوز و آزار جنسی خلق شده است، از اواسط ماه فوریه در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

منتقدان به این اثر معتقدند که در این نقاشی کودکی به تصویر کشیده شده است؛ این درحالی است که «کان»‌ با رد این اتهامات مدعی است که این نقاشی در حقیقت نمایشی از تجاوز به عنوان سلاح جنگی و جنایتی علیه بشریت است.

چندین گروه فعال در حقوق کودکان به این تابلو نقاشی اعتراض کردند و خواستار حذف آن از نمایشگاه شدند،‌ اما درخواست حذف این نقاشی در دادگاه فرانسه رد شد.

مسوولان موزه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که در روز یکشنبه مردی عمدا با اسپری کردن رنگ بنفش بر روی نقاشی این تابلو را مخدوش کرده است.

به گفته یکی از منابع نزدیک به این رویداد،‌ این مرد مسن از نمایش جنسی یک کودک در کنار یک فرد بزرگسال در نقاشی ناخشنود بود،‌ اما ارتباطی با گروه‌های فعال حقوق کودکان نداشت.

مسوولان موزه اعلام کرده‌اند که شکایتی را علیه این مرد به دلیل آسیب رساندن به اموال موزه و جلوگیری از آزادی بیان تنظیم خواهند کرد.

logo-samandehi