آثار هنری Banksy به نمایش گذاشته می شود

بزرگترین مجموعه جهان شامل ۱۱۰ اثر هنری اصلی Banksy بار دیگر در لندن به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش گالری آنلاین، بیش از 110 اثر از هنرمند ناشناس ساکن بریستول، نمایشگاه Banksy در خیابان 84-86 Regent لندن، در ماه July افتتاح می شود.

این مجموعه شامل برخی از شناخته شده ترین آثار او مانند Girl With Balloon و Flower Thrower است.

این نمایشگاه در سال 2022 نیز در Salford در یک ساختار هدفمند نمایش داده شد.

بنکسی نام مستعار یک گرافیتی کار، فعال سیاسی، کارگردان و نقاش انگلیسی است که آثار وی با مضامین سیاسی و اجتماعی در خیابان‌ها و بر روی دیوارها یا پل‌ها نقش بسته‌اند. وی در آثارش اغلب به درد و اندوه مهاجران و آوارگان می پردازد. آثار این هنرمند در سال ۱۹۹۳ به تدریج روی دیوارها و قطارها ظاهر شدند و تا سال ۲۰۰۱ هنر وی در جای جای انگلستان شروع به خودنمایی کرد. بنکسی امضای خودش را داشت به طوری که آثارش به راحتی از آثار سایر هنرمندان سبک گرافیتی قابل تشخیص و تمایز بودند.

آثار این هنرمند بر دیوارهای بسیاری از شهرها نقش بسته و با هنر خیابانی‌اش بسیاری از مسائل اجتماعی و سیاسی روز را به چالش می‌کشد و هدف اصلی او اعتراض است.

نقاشی‌های دیواری این هنرمند بیشتر به موضوع‌هایی مانند گرمای جهانی، جنگ، شنود غیرقانونی و شرایط سخت کاری پرداخته شده است. یکی از نکات جالب در آثار بنکسی توجه به حیواناتی مثل موش و میمون است که سمبل مبارزه با سرمایه‌داری هستند. تا کنون بارها نقاشی‌های این هنرمند از روی دیوار جدا و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده‌ است.

logo-samandehi