سفر به رنگ های پر جنب و جوش JAN KALÁB

جان کالاب متولد 1978 در پراگ، هنرمند معاصر مشهوری است که به دلیل کارهای اولیه خود به عنوان یک هنرمند گرافیتی با نام "Cakes" شناخته شده است.

به گزارش گالری آنلاین، او به سرعت به یکی از برجسته‌ترین اعضای صحنه‌های گرافیتی چک و اروپا تبدیل شد، در حالی که با گروه «DSK» خود، خیابان‌های شهر را زنده کردند. به گفته آن‌ها اغلب تمام شب را در محوطه قطار بیدار می مانند یا در بازداشت پلیس بودند.

از اوایل دهه 2000، هنر JAN به گرافیتی سه بعدی، سازه های معلق، NFT های متحرک، نقاشی ها و مجسمه ها تبدیل شد و او به کاوش در سایر اشکال هنری پرداخت. هنر او مرز بین نقاشی و مجسمه سازی را محو می کند و اغلب این دو را با هم ترکیب می کند. هنر KALÁB با رنگ‌های زنده، خطوط پررنگ و اشکال هندسی مشخص می‌شود، به طوری که او به‌ویژه برای سبک «حباب‌دار» خود شناخته می‌شود، که شامل اشکال سه‌بعدی است که به نظر می‌رسد روی سطح آثار هنری او شناور هستند.

اگرچه برخی از آثار او ممکن است شبیه یک شکل خاص باشد، JAN اشاره کرده است که هرگز قصد ندارد تصاویر یا روایت های موجود را تکرار کند. در عوض، او به دنبال کشف زیبایی جهانی در منظری نادیده و بدیع است و دانسته ها را به ناشناخته و بُعد جدیدی تبدیل می کند. هدف این هنرمند متولد Prague ایجاد حسی از دژاوو است که یادآور یک لحظه یا ملودی خاص است. او تلاش می کند تا با مخاطبان خود همراه شود و این احساس نهایی را برانگیزد.

کار هنری JAN KALÁB جستجوی همیشگی زیبایی در اشکال متنوع است. به گفته او ایجاد هنر عبارت است از جستجو و کشف راه‌های جدید فراتر از آنچه قبلاً می‌دانید. آثار او در مجموعه‌های خصوصی و مؤسسات عمومی در سراسر جهان از جمله در نیویورک، میامی، لندن، پاریس، شانگهای و ریودوژانیرو نگهداری می‌شوند و او همچنان به الهام‌بخشیدن و تأثیرگذاری بر نسل جدیدی از هنرمندان ادامه می‌دهد.


logo-samandehi