″با خودم، گاهی″ در گالری فرزاد مشهد گشایش یافت/ گزارش تصویری

شب گذشته نمایشگاه با خودم، گاهی شامل مجموعه آثار تصویرسازی، چاپ و نقاشی دیجیتال که با کیوریتوری خانم نرجس محمدی( هاسمیک) و با همراهی فروشگاه بهاران( عالم زاده) و دفتر فنی گستره جمع آوری شده بود در گالری فرزاد مشهد گشایش یافت و با استقبال مخاطبین روبرو شد.


به گزارش گالری آنلاین ، در این نمایشگاه تعداد 41 اثر از 30 هنرمند که 12 اثر آن متعلق به هنرمندانی از کشورهای ایتالیا، شیلی، اسپانیا و .. است ، به نمایش گذاشته شده است و با توجه به اینکه آثار از مجموعه های مختلف و شخصی هنرمندان ارائه شده ابعاد متفاوتی دارند ، البته در نهایت همه آثار در قاب های 35.50 ارائه شده اند.

نرجس محمدی (هاسمیک) کیوریتور این نمایشگاه ، عضویت در انجمن تصویرگران ایران، انجمن بین المللی نویسندگان و تصویرگران، انجمن تصویرگران آمریکا و برگزاری و حضور در چندین نمایشگاه و ورک شاپ بین المللی در ایران، آذربایجان، ایتالیا، انگلستان و... ، برگزیده و تقدیر شده در چندین جشنواره تصویرسازی در ایران، ایتالیا، برزیل و.. و همکاری با ناشران و نشریات ایرانی و خارجی به عنوان تصویرگر را در کارنامه خود دارد.

نرجس محمدی در گفتگو با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با ایده و روند کار تا گشایش نمایشگاه توضیح داد:

ایده نمایشگاه براساس یکی از مقالات پروفسور مارتین سالزبری که از داوران چندین دوره نمایشگاه بولونیا و اساتید برجسته آکادمی هنر کمبریج است، شکل گرفت. وی در یکی از مقالات خود با بررسی حذف آثار بعضی تصویرگران توسط مدیران هنری و تایید و چاپ آن توسط انتشارات دیگر و موفقیت آن ، به رابطه بین مخاطب و هنرمند اشاره میکند.

این سوال که مدیران هنری، کارشناسان و منتقدان تا چه حد در ایجاد الگوهای موثر در جامعه و به خصوص کودکان نقش دارند؟ و آیا نظر آن ها براساس الگوهای زیبایی شناسی و یا نیاز جامعه است و یا صرفا یک نظر شخصی یکی از مهمترین سوال ها و موضوعات این نمایشگاه بود.برهمین اساس و بعد از بررسی های انجام شده با همکاری خانم سمیرا نامجو مدیر گالری فرزاد مشهد تصمیم گرفتیم با به اشتراک گذاشتن این موضوع با هنرمندان مختلف تجربه های آنان را در زمینه های گوناگون در قالب نمایشگاهی گروهی به نمایش بگذاریم تا مخاطبان بدون واسطه با این آثار ارتباط برقرار کنند.

وی در ادامه تاکید کرد : هدف از گردآوری این مجموعه صرفا آثار دوره های اولیه کاری هنرمندان و پیش طرح های آنان نیست.( هرچند آن ها نیز ارزشمند هستند. ) بلکه ارائه آثاری است که در زمان ها مختلف و به دلایل گوناگون مورد بی مهری قرار گرفته اند و یا با انتقاد تند یک منتقد و یا صرفا براساس سلیقه شخصی حذف شده اند اما هنوز جایی در میان قلب و روح هنرمند زنده هستند.

کیوریتور نمایشگاه در پایان در رابطه با هدف از برگزاری نمایشگاه اظهار داشت:

قابل ذکر است که این گالری با هدف معرفی و همراهی هنرمندان پیشرو و به یاد فرزاد نامجو که بنیان گذار رشته طراحی صنعتی در مشهد است تاسیس شده. و همراهی مدیر گالری و حمایت های بی دریغ و مهربانانه فروشگاه بهاران (عالم زاده) و دفتر فنی گستره تاثیر زیادی در کیفیت بالای برگزاری نمایشگاه و ارائه آثار داشت.

خبر مرتبط

″با خودم، گاهی″ در نگارخانه فرزاد به نمایش در خواهد آمد


logo-samandehi