نگاهی به طراحی مرکز ورزشی

مرکز ورزشی fitness1 با حجم های در حال تغییر توسط معماران moonkolee شکل گرفته است.


به گزارش گالری آنلاین، معماران Moonkolee استودیوی معماری مستقر در سئول اخیراً Fitness1 را رونمایی کرده اند، یک مرکز ورزشی سرپوشیده ابتکاری که در امتداد یک قطعه مشخص شده توسط مرزهای نامنظم سایت در کره جنوبی قرار دارد. طراحی ساختمان بتنی با تغییر حجم مشخص می شود که نمای سمت چپ به سه توده و نمای سمت راست به دو قسمت تقسیم می شود. انتخاب‌های معماری در حین خدمت به اهداف برنامه‌ای، جذابیت بصری را افزایش می‌دهند و ترکیبی از فرم و عملکرد را ایجاد می‌کنند.

نمای سمت چپ Fitness1 معماران moonkolee ظاهری ریتمیک ارائه می‌کند و عمداً از بزرگ‌نمایی در سالن بدنسازی مدرسه جلوگیری می‌کند. در مقابل، نمای سمت راست، واقع در نزدیکی ورودی اصلی، دارای یک دیوار پرده شیشه ای برای افزایش دید و نور طبیعی است. قسمت پشتی ساختمان دارای پنجره های افقی کشیده است که منظره ای جذاب از مناظر طبیعی به سمت شمال را برای ساکنین فراهم می کند. توجه دقیقی برای متمایز کردن هدف هر طبقه و تمایز نماهای چپ و راست انجام شده است که منجر به ترکیب معماری بصری جذاب و هدفمند می شود.

طبقه همکف Fitness1 که توسط یک سازه پیلوتی پشتیبانی می‌شود، توسط معماران moonkolee طراحی شده است تا به سمت زمین ورزشی باز شود و اتصالی روان به فضای باز ارائه دهد. یک دیوار کم، مطابق با متریال نما، هم به عنوان یک مرز و هم جداکننده بصری عمل می کند و تجربه بصری باز و گسترده را افزایش می دهد. درختان کاشته شده بین دیوار استند ورزشی و دیوار جلوی ساختمان به حفظ حریم خصوصی بصری کمک می کنند و صحنه ای زیبا را ایجاد می کنند که در آن طبیعت و معماری هماهنگ هستند.


logo-samandehi