هویت آنی نیست که برایش یک تعریف مشخص داشته باشیم/ الهه مقدمی از نمایشگاه هویت در گالری شیرین می گوید

عصر جمعه دومین نمایشگاه سالیانه گالری شیرین تحت عنوان " هویت " به کیوریتوری الهه مقدمی گشایش یافت، در ادامه گفتگوی این هنرمند را با خبرنگار گالری آنلاین میخوانید.

الهه مقدمی ضمن تاکید بر اهمیت محدوده ی سنی هنرمندان جوان زیر 35 سال در این مجموعه در رابطه با هدف از برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت:

یکی از دلایل انتخاب هنرمندان زیر 35 سال این بوده است که بتوانیم انرژی این نسل را به نمایش بگذاریم و افرادی که میتوانند با سیاست گذاری های گالری شیرین همسو باشند مشخص شوند تا در طول سال نمایشگاه های انفرادی برای ایشان ترتیب داده شود.

دلیل دیگر برگزاری این نمایشگاه این بوده است که این فصل از نمایشگاه های گالری ها همزمان است با تعطیلات تابستان و مردم فرصت بیشتری برای دیدن گالری ها دارند همچنین مخاطبین عام نیز ممکن است نمایشگاه را ببینند.

مقدمی در ادامه افزود: قرار است در سالهای آتی این نمایشگاه در چند بخش نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی، تصویرسازی و چاپ دستی برگزار شود ولی امسال متاسفانه به دلیل اینکه دو بخش عکاسی و مجسمه سازی نتوانستند با اسپانسرها هماهنگ شوند، نمایش آن آثار به تعویق افتاد که امید واریم بعد از مهر ماه در نمایشگاه دیگری آن مجموعه را نیز داشته باشیم که در نهایت پکیج کاملی از فعالیت هنرمندان جوان در اختیار داشته باشیم.

کیوریتور نمایشگاه در رابطه با علت انتخاب عنوان " هویت" و روند جمع آوری این مجموعه توضیح داد: همراه با آقای هومن نوبخت و رافی داوتیان چند جلسه را گذراندیم و پیشنهاداتی ارائه شد تا در نهایت عنوان "هویت" به پیشنهاد من انتخاب شد و پس از انتخاب عنوان تلاش شد تا بتوانیم مدیوم های مختلف را با هم در راستای این تم هماهنگ کنیم.

دلیل انتخاب عنوان "هویت" دقیقا به دلیل محدودیت سنی هنرمندان این مجموعه است ، چرا که اتفاق عجیبی در این سن رخ میدهد ، که افراد بعد از آن وارد دوره ی سنی دیگری میشوند و مسائل خاص دیگری را تجربه میکنند که تا پیش از آن اتفاق نمی افتند بنابراین هویت را انتخاب کردیم و با هنرمندان وارد بحث شدیم و صحبت کردیم که چطور میتوان این برنامه را پیش برد، و خوشبختانه منجر به نمایشگاه خوبی شد که میبینید.

به همان نسبت که هویت در شکل معاصرش تعریف منشوری دارد، تعریفی دارد که شامل تمام ذهنیت ها میشود و افراد میتوانند با آن به صورت فردی برخورد کنند.

ویژگی که این نمایشگاه نیز همین است که هنرمندان بسیار شخصی با این تم برخورد کرده اند و هر کس تعریف خودش را از هویت دارد.

هویت آنی نیست که برایش یک تعریف مشخص داده باشیم ، به تعداد افرادی که به چنین مقوله ای می پردازند ، برای آن تعریف و تصویر وجود دارد، بنابراین فکر میکنم نمایشگاه قابل قبول و خوبی ارائه شده است.


گزارش تصویری مرتبط

logo-samandehi