گزارش تصویری نمایشگاه سازش در گالری بیست و شش(3دی95)

نمایشگاه گروهی مجسمه سازش به گرداوری شیرین جلوه که از تاریخ سوم دی ماه به مدت دوهفته در گالری بیست و شش برپا خواهد بود. این نمایشگاه شامل آثار حامد رشتیان، امیر حسین ردایی و مهرزاد لعلی می باشد.

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است:

سازش گاه هویت را قربانی می كند،
گاه بستری فراهم می كند براى از نو خلق شدن!
سازش گاه تبدیل به نمادی قومی می شود!
سازش گاهی عادت می شود...

شیرین جلوه

نمایشگاه گردان این مجموعه شیرین جلوه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گالری آنلاین در رابطه با چگونگی جمع آوری این محموعه بیان کرد:

حدود هشت ماه پیش اولین جلسه را با هنرمندان حامد رشتیان، امیرحسین ردایی و مهرزاد لعلی تشكیل دادیم و تصمیم گیری درباره موضوع نمایشگاه طبیعتا اولین قدم بود، موضوع "سازش" را با تمامی معانی كنایه آمیز و با در نظر گرفتن فواید و معایب آنچه "سازش" می نامیم انتخاب كردیم.

حامد رشتیان كه مجموعه جدید كارهایش را كمتر از یكسال پیش در گالری خاك به نمایش گذاشته بود و با ظرافتی وصف ناپذیر رمزآلودگی معماری ایران باستان را به تجسم كشیده بود ، انتخابش ادامه همان مجموعه ولی این بار بجای اپوكسی ، بتن را به چالش گرفت.
مهرزاد لعلی "ساز" را سازش بیرون كشید. زنان برنزی طناز ولی نا كوكش را به زیباترین شكل پیش چشممان به نمایش می گذارد و امیرحسین ردایی هم كه اولین نمایشگاه انفرادی پر استقبالش را با متریال برنز و فایبر گلاس با عنوان "ناسیونال " كمتر از دو ماه پیش در گالری آران به نمایش گذاشته بود این بار پاپیه ماشه را به چالش گرفته و از قربانیان سازش اجباری یعنی اجزاء باقیمانده ی حشرات غول آسایش روی پایه هایی با همین جنس پرده برمیدارد.

وی در ادامه افزود :
فعالیت من، شیرین جلوه در زمینه گردآوری نمایشگاه به شش سال پیش بر می گردد، زمانی كه پس از همكاری با گالری های متعدد در زمینه های مختلف، فعالیتم را استقلال بخشیدم، مطلقاً خودم را یك نمایشگاه گردان حرفه ای نمی دانم، همواره در حال یادگرفتنم، و با اعتماد هنرمندان و حمایت گالری گردان ها قدم هایم را در این راه محكمتر می كنم.

اثر مهرزاد لعلی

مهرزاد لعلی

مطربان ، بزم گردانان و شادی آوران که از نظر گروهی یادآور ناپسندی و باطلی و بیهودگی هستند. گاهی خلق شادی و سرور در قید باید و نبایدهای مخالفانی است که تنها اعتقاد به درستی اندیشه ها و باورهای خود دارند. گاه مطرب را طرد می کنند و گاه او را در چارچوب سلایق و علایق خود قرار می دهند. در واقع آنها خود مطرب را کوک می کنند

مهرزاد لعلی

مهرزاد لعلی ، متولد 1362، تهران و دارای مدرک کارشناسی گرافیک از دانشگاه شاهد تهران است.این هنرمند در کارنامه ی خود شرکت در چندین نمایشگاه و ورک شاپ هنری را دارد.

اثر حامد رشتیان

حامد رشتیان

سفالها و بناهای متروک از جمله بقایای قرون گذشته در ایران هستند که از منظر زیبایی شناسی با یکدیگر در ارتباط هستند در ادامه تم هذیانگویی تصویری در کارهای اخیرم، مجموعه حاضر امکانات تبدیل شدن یک سفال قدیمی ایرانی به ساختمانی تو در تو و پیچیده را بررسی می کند.پیچیدگی و رمزآلود بودن همیشه بخشی از فرهنگ و تاریخ این منطقه بوده است

به عنوان واکنش به بازتاب مستمر نا آرامی و خشونت جاری در این منطقه از نگاه رسانه ها، این مجموعه در تلاش است راهی را به گذشته ای رمز آلود باز کند.

حامد رشتیان

حامد رشتیان، دریافت مدرک های متعدد در زمینه های نقد، فلسفه و تاریخ هنر از موسسه ماه مهر و شرکت در نمایشگاه های متعدد گروهی وانفرادی در داخل و خارج از کشور را در کارنامه خود دارد.

اثر امیر حسین ردایی

امیر حسین ردایی

این مجموعه یادمانی است برای تمام حشراتی که در گذشته، حال و آینده حکم نابودیشان داده شده است.

امیرحسین ردایی

امیر حسین ردایی،متولد ١٣۶۵ همدان ولیسانس گرافیک است. وی شرکت در چندین نمایشگاه گروهی داخلی و خارجی را در کارنامه خود دارد.

علاقه مندان به بازدید از این نمایشگاه میتوانند به آدرس تهران، خیابان فرمانیه ، لواسانی شرقی، بعد از دیباجی شمالی،خیابان سلمان پور ظهیر، پلاک ۲۶، واحد 3 مراجعه نمایند.

بازدید: همه روزه ۱۶- ۲۰ گالری پنجشنبه تعطیل است.


logo-samandehi