مرگ مارا – آی وی وی؛ ملهم از پرتره ی ژاک لویی داوید

این پروژه القا کننده ی جریان پنهان فرهنگی و اجتماعی است، هنرمند چینی هی شیانگیو یک فیگور فایبرگلاس از آی وی وی تولید کرده است. که به شکل کنجکاوانه ای با صورت بر روی زمین دراز کشیده، این اینستالیشن هم اسم تندیس " مرگ مارا" است، و به پرتره ی ژاک لوئی داوید از رهبر به قتل رسیده ی انقلابی فرانسوی در حمام ارجاع دارد.

این پرتره بازتاب دهنده ی شکنجه پیشرفته ی سیاسی که گاهاً دامن ژوررنالیست ها، متفکران و هنرمندان متمرد را گرفته، می باشد این اثر با مقیاسی زنده در قامت تحقق بخشی به هنرمند شناخته شده ی فراری از پرداخت مالیات در سال 2012 عمل می کند. در این قطعه آی وی وی یک کت و شلوار به نمایندگی مردم در طول جلسات کنگره ی مردمی پوشیده است.

این نمایش همزمان به شرایط زندان و به دام انداختن او و همچنین وضعیتش در قامت یک بت بین المللی هنری اشاره دارد. و آشکار کننده ی کنش های فردی و هم چنین یک رابطه ی تفکری مابین سرنوشت و ساختار قدرت می باشد. فیگور هی شیانگیو اخیراً در مجموعه ی خانواده ی رابل برای نمایشگاه " 28 چینی " تا 1 آگوست سال 2014 بر پا شده است. یک گروه هنر معاصر آسیایی را همزمان با هنر امسال باسل ساحل میامی نمایش می دهند.

...

...

...

...

مرگ مارا اثر ژاک لوئی داوید- 1793

منبع: اتود

logo-samandehi