برگزاری کارگاه‌های آموزشی در کانون معماران معاصر

استودیو طراحی سرپناهی برای بی‌سرپناهان (حمایت از آسیب دیدگان از زلزله) یکی از این کارگاه‌ها است که فرشاد مهدی زاده آن را مدیریت می‌کند.

با توجه به اینکه اصلی‌ترین نیاز آسیب دیدگان ناشی از زلزله داشتن یک سرپناه است، استودیو " سرپناهی برای بی‌سرپناهان " تلاش می‌کند با مطالعه بر سه مورد منجیل, بم, آذربایجان به این مهم بپردازد.

نحوه پذیرش این آتلیه‌ها در مرحله اول بر اساس نتیجه بررسی Portfolio و در مرحله بعدی نتیجه مصاحبه خواهد بود. داوطلبینی که مجموعاً امتیاز بیشتری کسب نمایند، امکان شرکت در آتلیه‌ها را خواهند داشت. لازم به ذکر است از میان داوطلبین دو نفر به انتخاب داوران از شرایط ویژه برای شرکت در این آتلیه‌ها بدون پرداخت هزینه برخوردار خواهند شد.

"فرایند طراحی مشارکتی" دیگر کارگاهی است که توسط شهاب میرزاییان در این مرکز برگزار می‌شود. این کارگاه به بررسی و اصلاح مبانی نظری طراحی از جمله توجه به مفهوم روند طراحی، سطوح طراحی از سطح غریزی تا سطح تفکری بر پایه دیدگاه مشارکتی از یک سو، توجه به مبانی دموکراتیک در جامعه مدنی معاصر از سوی دیگر در کنار بازخوانی ارکان حقوقی شکل‌گیری و ساخت طرح می‌پردازد.

"معمار کوچولو" کارگاهی آموزشی است که هدف از آن تشویق دقت کودکان در مشاهدات، افزایش اشتیاق در کشف، تحریک تفکر منتقدانه و در نهایت بالا بردن حساسیت و دقت کودکان در مورد معماری فضای زندگی خود از طریق برنامه‌های جالب، سرگرم‌کننده و خلاقانه است. در واقع کارگاه معمار کوچولو مجالى است تا کودکانمان در مورد ساختمان‌ها و شهرها فکر کنند و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. رها اشرفی معمار, طراح و فارغ‌التحصیل دانشگاه ملبورن، همچنین نگار بقایی پور طراح, کارشناس ارشد معماری و شهرسازی این کارگاه را اداره خواهند کرد.

سلسله کارگاه‌های "جامعه‌شناسی تاریخی فضا" نیز از دوره‌های آموزشی این مرکز در آذر ماه است که پرویز پیران و شروین وکیلی مدیریت آن را بر عهده دارند. همچنین کارگاه تخصصی " IT & ICT "دگرگونی ساختار داده و فناوری اطلاعات و تأثیر آن بر مدل‌سازی فضای شهری با حضور مجتبی رفیعیان دانشیار گروه شهرسازی دانشگاه تربیت مدرس و مهدی حسن نایبی فارغ‌التحصیل گرایش MRes ASAV از دانشگاه UCL) ۲۶ آذرماه ۱۳۹۴ در کانون معماران معاصر برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به حضور در این کارگاه‌ها می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن‌های ۸۸۰۹۳۲۵۵ و ۸۸۰۷۵۲۶۸ تماس حاصل کنند.

منبع:هنرآنلاین

logo-samandehi