کشف مقبره‌ای که ۲‌ هزار و ۵۰۰ سال دست نخورده باقی مانده است

باستان شناسان یک مقبره دست نخورده در ایتالیا کشف کردند که بیش از ۲‌ هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد و مربوط به دوران پیش از تمدن روم است.


به گزارش گالری آنلاین به نقل از میراث آریا، گورستان کشف شده، نوعی گورستان بزرگ و باستانی است. این گورستان دارای صدها مقبره اتروسکی حفاری شده در صخره‌ها است. اتروسک‌ها قومی باستانی بودند که بیش از 2 هزار سال پیش در قسمت‌هایی از ایتالیا امروزی زندگی می‌کردند. تمدن آنها قبل از اینکه رومیان جانشین آنها شوند و بسیاری از ویژگی‌های فرهنگ آنها را بپدیرند، در حدود قرن ششم قبل از میلاد به اوج خود رسید.دانشمندان در گورستان سن جولیانو، طی پروژه‌ای برای بازسازی برخی از مهم‌ترین مقبره‌ها در گورستان، این مقبره را کشف کردند. این مقبره تاریخی مربوط به قرن پنجم قبل از میلاد است.

ظاهرا مقبره سنگی که اخیراً شناسایی شده است شامل سه اتاق است و کاملاً دست نخورده است.

سال گذشته، باستان شناسان مقبره باستانی اتروسکی را در ایتالیا گشودند که به مدت دو هزار و ۶۰۰ سال دست نخورده باقی مانده بود و انبوهی از آثار باستانی نادر را پیدا کردند. این مقبره در محوطه باستان شناسی Vulci، واقع بین شهرداری های Montalto di Castro و Canino در منطقه مرکزی ایتالیا لاتزیو که ویرانه‌های یک شهر اتروسکی را حفظ کرده است، قرار دارد.

Vulci یک سکونتگاه مهم اتروسکی بود که در قرون ۶ تا ۴ قبل از میلاد رونق گرفت و این رونق عمدتاً به لطف تجارت، استخراج مواد معدنی و ساخت اقلام برنزی بود.

logo-samandehi