گره خوردگی دو پیانو در فضای سورئال

در این اثر هنری با عنوان، The Third Octave، هنرمند دو پیانو را به یک اثر هنری بدل کرده است.


به گزارش گالری آنلاین، این اثر از Maskull Lasserre که توسط بازوهای یک اختاپوس حکاکی شده واقع گرایانه به هم متصل شده است، گواهی بر تمایل هنرمند به ریسک پذیری برای دیدن نتایج شگفت انگیز است.

اتمام این کار توسط Lasserre که اطمینانی از نتیجه آن نداشت درحدود 2000 ساعت طول کشید. این هنرمند به My Modern Met می گوید: "هیچ روش دستی یا شناخته شده ای برای خلق چنین اثری وجود ندارد. تلاش زیادی برای خلق این اثر لازم بود و اولین تجربه نیز کاملاً با موفقیت روبرو شد. در حکاکی جایی برای پنهان کردن وجود ندارد، نه راهی برای رفع اشتباه و نه جبران متریال از دست رفته. قبل از روی آوردن به هنر تجسمی، سال ها ویولن می نواختم. خلق چنین اثری مانند اجرای زنده رسیتال یا نمایش بدون آمادگی قبلی است."

هر پیانو با دقت تمام بریده شده تا سیم های فلزی و چکش‌ها های داخل آن نمایان شوند. کار Lasserre در متصل کردن این دو ساز چنان فوق العاده بود که در نگاه اول بنظر می رسد که یک پیانو از دو طرف کشیده شده باشد. برخی از دوستداران موسیقی ممکن است از تغییر پیانو ها به این شکل خشنود نباشند، به همین دلیل Lasserre کاملاً می دانست که باید مهارت های خود را برای ارتقای این سازهای استثنایی و تبدیل آنها به اثری جدید توسعه دهد.

او می گوید: «تبدیل یک آلت موسیقی به یک مجسمه (اثر هنری) شگفت انگیز است، تغییری که یابد برخی از قابلیت های مورد انتظار را قربانی قابلیت های شگفت‌انگیز دیگر کرد. باید اثری می ساختم که ارزش از دست دادن دو پیانو را داشته باشد، چیزی که ارزش آن‌ها را نه با تولید صدا بلکه با دیدی متفاوت و از لحاظ ایده و ظرافت بصری نشان دهد. زیبایی ساختار ساز و آناتومی اختاپوس یک رزونانس (اصطلاحی در موسیقی) بود که امیدوارم مجسمه آن را به تصویر کشیده باشد."

او برای تراز کردن کار خود از دو کتاب بیولوژی و فلسفه استفاده کرده است که محنوای آنها هم کاربرد عملی و هم استعاری دارند.


logo-samandehi