فراخوان بورسیه رزیدنسی هنرمندان در هلند

اقامت رایگان همراه با 400 یورو حقوق ماهانه، برگزاری نمایشگاه و دو ماه کارگاه هنری در هلند توسط سازمان المللی ARE برای هنرمندان تجسمی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گالری آنلاین، سازمان بین المللی ARE در شهر Enschede دو استودیو، اقامتی برای زندگی و کار به مدت دو ماه ارائه می دهد. همچنین پس از اتمام دوره، نمایشگاه انفرادی در فضاهای نمایشگاهی شناخته شده محلی ارائه می شود. در همان ساختمان اقامتگاه، ده هنرمند هلندی از B93 Artists Initiative نیز استودیوهای خود را دارند. استودیوها در نزدیکی مرکز شهر قرار دارند، Enschede شهری در مقیاس متوسط در شرق هلند است که زیرساخت های فرهنگی محکم و قوی در آن وجود دارد. دانشگاه هنر ArtEZ/AKI در این شهر واقع شده است که دسترسی به فضاهای کارگاهی حرفه ای مانند سرامیک، فلز، چوب، صفحه ابریشم و چاپ و همچنین دسترسی به کتابخانه بزرگ را فراهم می کند.

استودیوهای مهمان مجهز به ابزار و ماشین آلات دستی مانند اره مویی و مته هستند که برای همه هنرهای تجسمی و به ویژه هنر چیدمان مناسب هستند. هرگونه ابزاری که برای تحقق بخشیدن آثار هنری لازم است، تهیه می‌شود. به عنوان مثال هرگونه پروژه‌ از جمله طراحی‌های بزرگ، پروژه های نساجی بزرگ و غیره و همچنین مجسمه سازی و نقاشی در مقیاس کوچک را می‌توان انجام داد. این استودیو ها برای مجسمه سازی سنتی (حکاکی سنگ و چوب در مقیاس بزرگ) یا جوشکاری مناسب نیستند. هر دو استودیو بزرگ و ساکت هستند و نور طبیعی زیادی دریافت می کنند.

داوران هشت هنرمند را سالانه انتخاب میکنند که در هر دوره دو نفر از آنها شرکت میکنند. در پایان دوره اقامت، بودجه‌ی محدودی در اختیار هنرمندان قرار داده می شود تا آثار خود را در یک فضای نمایشگاهی به نمایش بگذارند.

هنرمندان می‌توانند از طریق پر کردن فرم آنلاین، درخواست خود را ثبت کنند. هزینه‌ای بابت ثبت درخواست و اقامت دریافت نمیشود. همچنین کمک هزینه‌ تا سقف ۴۰۰ یورو و کمک هزینه‌ی خلق اثرهنری به افراد منتخب تعلق خواهد گرفت و انتظار می‌رود که نمایشگاهی از آثار خود برگزار کنند.

هزینه‌ی سفر و هزینه‌های روزانه مثل خوراک توسط خود هنرمندان پرداخت خواهند شد. همچنین به محض ورود به محل اقامت یک قرارداد برای شروع دوره و همچنین استفاده از دوچرخه امضا خواهند کرد. یک کپی از پاسپورت و 250 یورو به عنوان ودیعه ضروری است. تا پایان زمان اقامت، 200 یورو برگردانده و 50 یورو برای هزینه های برنامه دریافت میشود.

اطلاعات لازم برای ثبت فرم درخواست به شرح زیر است:

● اطلاعات شخصی

● آدرس محل زندگی

● رشته و مقطع تحصیلی

● توضیح درمورد زمینه خلاقانه آثار (40 کلمه)

● توضیح درباره محل و زمان رزیدنسی های قبلی

● چه ماهی را برای اقامت ترجیح می دهید؟

● بانگیزه نامه (500 کلمه)

● پروپوزال (1000 کلمه)

● رزومه‌ی خود را می‌توانید در فرمت‌های pdf، docx، doc، odt، txt و max و حجم ۵ مگابایت ارسال کنید.

● استیتمنت (300 کلمه)

● اگر به متریال ویژه‌ای نیازمند هستید لازم است عنوان کنید.

● حداقل پنج نمونه عکس به صورت اسلاید یا تصویر لازم است ارسال کنید، فرمت آثار می‌تواند bmp، gif، jpg/jpeg، png، txt، doc، docx، xls، xlsx، csv، ppt، pptxpdf و حجم حداکثر ۴ مگابایت باشد. لازم است آثار ارسالی را با حروف الفبا یا شماره نام گذاری کنید.

● اگر آثار شما به صورت ویدئو یا فایل صورتی در یوتوب یا هرجای دیگری منتشر شده است میتوانید لینک آن را ارسال کنید.

آدرس:

نزدیک‌ترین راه دسترسی به این منطقه از طریق فرودگاه Schiphol هلند و Dusseldorf آلمان و همچنین ایستگاه راه آهن Enschede central station به شرح زیر است:

۱- فرودگاه Schiphol آمستردام و یک قطار مستقیم 2 ساعته تا Enschede.

۲- فرودگاه Dusseldorf و یک قطار به Enschede.

۳- ایستگاه قطار در فاصله‌ی زمانی ۱۰ الی ۱۵ دقیقه پیاده روی از محل اقامت است.

همچنین برای هنرمندانی که قصد سفر با ماشین خود را دارند، فضای شخصی برای پارکینگ در مقابل ساختمان محل اقامت وجود دارد.

آدرس: هلند، Hoge Bothofstraat 166

کد پستی: 7511ZE

سالی یک بار در ماه ژوئن، همرمندان برای سال بعد انتخاب می شوند. آخرین مهلت درخواست اول ژوئن است.


مهلت ثبت نام: July 14, 2023 (23 تیر 1402)


گالری آنلاین در راستای حمایت و همراهی بیشتر هنرمندان جهت حضور و شرکت در برنامه های بین المللی، در انجام مشاوره، ثبت نام، اماده سازی رزومه، پروپوزال، انگیزه نامه و طراحی وب سایت شخصی برای شرکت در رزیدنسی و فراخوان ها در خدمت هنرمندان و فرهیختگان گرامی خواهد بود.

علاقه مندان درخواست خود جهت دریافت مشاوره را به همراه اطلاعات تماس به آدرس ایمیل onlineartgallery.ir@gmail.com ارسال نمایند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت‌ فراخوان مراجعه نمایید.

logo-samandehi