حمایت بنیاد اندی وارهول از اجرای هنری امیر فلاح در سانتامونیکا

به‌نوشته هنر آنلاین "کانون هنری خیابان ۱۸" که از گالری‌های معتبر شهر لوس‌آنجلس و بخشی از مجموعه هنری عظیم "ایستگاه برگاموت" به‌شمار می‌آید، عید نوروز امسال بانی اجرای پروفورمنس ترکیبی امیر فلاح با عنوان "جشنواره نقاشی و پرفورمنس غریبه‌ها" خواهد بود. این اجرا از ساعت یک بعدازظهر آغاز شده و با هم‌آمیزی موسیقی، نقاشی و پرفورمنس تا سه ساعت به‌طول خواهد انجامید. فلاح برای رسیدن به این اجرا، گروهی از هنرمندان، نقاشان و نوازندگان محلی را از سراسر لوس‌آنجلس گرد هم آورده و به سیاق همیشگی خود در چنین کارهایی، از زندگی اجتماعی و شخصی همیارانش در خلق اثر هنری خود استفاده می‌کند.


این دومین اجرایی است که فلاح در این منطقه و با همین ایده ارایه کرده و در این کار به‌طور کلی هدف جلب توجه مردم را به نهاد‌ها، مراکز و نمایشگاه‌های عرضه هنر دنبال می‌کند. "ایستگاه برگاموت" که بیش از صدو چهل سال قدمت دارد، در طول سالیان دراز و با فراغت از خدمت‌رسانی در ناوگان شهری کلانشهر لوس‌آنجلس، به مرکزی هنری تبدیل شد که از سال ۱۹۹۴ تا کنون، همه‌ساله پذیرای بیش از ۶۰۰هزار نفر است. با این وجود همیشه و در این منطقه ضرورتی برای گرم نگه داشتن فضای هنری و نگاه عموم مردم به چنین نهادهایی وجود داشته است.

اما از چندی پیش، باز زمزمه‌های بازگشت این مجموعه به سازمان‌های حمل و نقل شهری شنیده می‌شد و بر همین پایه به‌تبع قوت گرفتن این طرح‌ها لازم بود تا مردم بدانند حتی با راه اندازی قریب‌الوقوع خطوط مترو و نظایر آن، مرکز هنری برگاموت به کارخود ادامه داده و نمایشگاه‌هایی چون "کانون هنری خیابان ۱۸" همچنان زنده‌اند. اینگونه بود که شهرداری سانتامونیکا (که سالهاست در دل کلانشهر لوس‌آنجلس محو شده) تصمیم به حمایت طرح‌های هنری این‌چنینی گرفت و درپی آن قرعه به‌نام فلاح افتاد تا در این مرکز یک نمایشگاه اینستالیشن و نقاشی بلند مدت و یک پرفورمنس برپا کند.

علاوه پرفورمنسی که از آن یاد شد، نمایشگاه نقاشی‌ها و آثار هنری فلاح و گروه هنرمندان همراهش از روز ۲۲ دی‌ماه در همین مرکز برپا شد تا نمایشگر سیمایی باشد که هنرمندان مختلف از سراسر جهان و در شاخه‌های گوناگون از شهرهای وطن خودشان تصویر کرده بودند. در کنار این نمایشگاه‌ها فلاح کارگاه‌های مختلفی نیز برگزار کرده که از آن جمله کارگاه‌های نقاشی کوکان مدرسه‌ای با‌‌ همان موضوع سیمای شهری است.

این طرح جامع سرانجام توانست درکنار جلب نظر مساعد نهادهای حامی هنر در منطقه، مورد حمایت کامل بنیاد "اندی وارهول" نیز قرار گیرد و این مرکز که هدفش حمایت مالی از آثار ملی هنری در آمریکاست بخش مهمی از هزینه‌های مربوط به طرح او را برعهده گیرد.

logo-samandehi